۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۳۷۹۶۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

پرتاب ماهواره ظفر در روزهای آینده | تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دیجیتال

پرتاب ماهواره ظفر در روزهای آینده | تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دیجیتال
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پرتاب ماهواره ظفر، گفت: ماهواره جدید ظفر طی روزهای آینده پرتاب خواهد شد و خبرهای خوشی برای مردم داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های توسعه پوشش شبکه ارتباطات و اطلاعات شهرستان خوسف، اظهار داشت: با هدف گذاری انجام شده تا سال 1404 حدود 10 درصد اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال می رسد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد دیجیتال روی توان و استعداد جوانان حساب ویژه‌ای باز کردیم، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت و دولت این است که اقتصاد نفتی به اقتصاد دیجیتال تبدیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پرتاب ماهواره ظفر، افزود: ماهواره جدید ظفر طی روزهای آینده پرتاب خواهد شد و خبرهای خوشی برای مردم داریم.

آذری جهرمی تصریح کرد: در سال‌های گذشته یک توسعه بسیار خوبی در فضای اطلاعاتی و فضای مجازی کشور رخ داده و در حال حاضر نیز 70 میلیون کاربر در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید راه‌های ارتباطی و دسترسی برای مردم را تسهیل کرده و با خلاقیت‌های جوانان خراسان جنوبی 60 استارت آپ فعال راه اندازی شده و این استان جزء استان‌های دارای پیشرفت بالا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 60 شرکت استارت آپ به 300 شرکت ارتقا پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سطح دسترسی مردم استان به اینترنت بالا رفته است.

آذری جهرمی اظهار کرد: روستاهای استان که به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند در سال‌های اخیر 3 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: برای توسعه پوشش خدمات ارتباطی طی دو سال گذشته نیز حدود 290 میلیارد تومان پروژه انجام شده و خراسان جنوبی از این لحاظ در رتبه 24 کشور قرار دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
باسلام واحترام
سردار شهید باشرافت حاج قاسم سلیمانی که میهمان حضرت سیدالشهداعلیه السلام هستی برادر عزیزم راهت ادامه دارد وهیچگاه با آمریکا جنایتکار وخبیث کنارنخواهیم آمد وای سردارباشرافت ای سرباز حضرت امام خمینی (ره ) وسربازولایت راهت ادامه دارد بحق الحسین شهید علیه السلام انشاالله تعالی
والسلام علی من اتبع الهدی
یازهراسلام الله علیها) ادرکنی
0
0